sobota, 1 grudnia 2018

Black Red White - ręcznie tkane serwetki pod talerze


Ten wpis jest przeniesiony z innego naszego bloga http://style4doll.blogspot.com/, dlatego na zdjęciach jest logo „style4doll”.
 
niedziela, 4 grudnia 2016







Black Red White czyli ręcznie tkane serwetki pod talerze, czarne z czerwonym lub białym paskiem.

 


Zostały utkane wzorem diamentowym. Z nawiniętej osnowy wyszło 11 serwetek o wymiarach około 27 cm x 32-37 cm. W trakcie tkania szerokość udało mi się utrzymać, jednak wątek dobijałam z różną siłą i z tego powodu długość nie jest taka sama.

Serwetki tkałam w jednej taśmie przedzielając je 4 rzędami wzoru płóciennego z akrylu. Po zdjęciu z krosna najpierw przeszyłam zygzakiem na maszynie brzegi serwetek a potem rozcięłam przez środek akrylowych pasków. Po wypruciu akrylowych nitek podwinęłam brzegi na maszynie.

Black Rose. Tak wygląda 11 serwetek w jednej taśmie.

 


Bawełna jest bardzo przyjemnym materiałem do tkania, bo nie rozciąga się, więc nie ma problemów z dokładnym naciągnięciem osnowy, ale kolor wybrałam zdecydowanie nieprzyjazny. Dużo przyjemniej tka się kolorowe tkaniny. Ponieważ wzór był mało widoczny, gdy zapomniałam, który pedał miałam nacisnąć, ciężko mi było porównać schemat z tkaniną. Dlatego wymyśliłam sobie mały pomocnik tkacki.

DIY czyli Zrób to sam - mały pomocnik tkacki.

Na kartoniku zrobiłam 4 pionowe nacięcia a przez utworzone dwa paski przeciągnęłam pasek z napisanym cyframi oznaczającymi kolejność naciskania pedałów. Pod cyfrą jest jeszcze strzałka pokazująca kierunek przerzucania czółenka. Początkującym a także roztrzepanym tkaczkom, czyli takim jak ja, pomoże nie pogubić się przy wzorach.

 
 

Serwetki w trakcie tkania na krośnie
 
 


 
I już gotowe serwetki 
 
 







 

Miłego dnia :)
Jola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz